Friday, October 21, 2005

Orange



Image hosted by Photobucket.com

Inginkan notebook widescreen cenggini? Mudah je.. tekan #*15661* pada hp anda dan tunggu hingga hp anda tertulis "requesting..". Anda akan menerima 4 digit kod rahsia dan diminta mendail satu no. telefon. Dial no. yang diberi tu dan tekan 1 untuk bahasa Malaysia. selepas beberapa minit anda akan disambungkan pada operator bertugas dan tunggu hingga operator berkata "apa??? nak notebook free? nak berak pun kena bayar tau tak?" ...........tehehehehe *gelak sambil tekop mulut**

Ada orang tanya aku... Apsal nama blog aku ni Orange? Dah tu apsal lak kat header blog aku ni ada nama Mokhzani? Habis kalau dah banyak ngat nama cenggini, nak panggil aku ngan nama apa?

Ok lah untuk menghuru-harakan keadaan yang dah sememangnya huru hara ni bior le aku terangkan semuanya. Yang sebenor nyer.. Orange tu memang le bukan nama aku. Takkan ada nyer dibuat dek orang nak bubuh nama 'Mohd Orange' dalam kad pengenalan. Orange tu sebenarnya adalah nama PC aku kat umah. PC yang selalu aku pakai untuk update blog aku. Kalau dulu Orange tu yang cuma sebuah PC desktop, sekarang ni dia dah ada 'adik' baru... sila tengok gambo atas ni ** paste gambo tu dengan berlagak nyer**.

So kalau korang nak panggil aku kat blog ni Orange ke apa.. tu sukati korang le. Tapi kalau jumpa aku kat luar, kalau boleh, jangan le panggil aku ngan nama Orange ni. Ish malunyer aku nanti... Orange?? hmmm ...ish cam orang tua tak sedor diri je kan? Korang panggil le aku...Zani ke baru le ...elok sikit bunyinyer.

Aku pun tak tau napa le aku suka sangat ngan nama Orange ni. Kalau korang nak tau, kat rumah aku habis semua barang komputer aku..semuanya aku lekat dengan nama Orange. Dari printer sampai le digital camera, keyboard semua. Sedara mara aku semuanya datang tau kalau nampak nama Orange ni kat mana2 barang komputer so secara automatiknya dorang leh tau..barang tu aku yang punya...yaaaa aku yang punya! bukan Ahmad Albab yang punya.

P/S: Agaknya dalam 99 jenis yang ada dalam dunia ni.. aku ni termasuk dalam kategori gila apa ek?