Tuesday, October 25, 2005

Seven tag

Seven tag? Apa tu?? Korang taktau?

Tu le aku pun taktau tapi tak pepasal nama aku lak yang kena tagged dalam blog Tipah. Sampai sekarang aku pun tak paham, apa le dosa aku, sampai sanggup Tipah tagged aku..uwaaaaa. Tapi memandangkan aku ni pantang dicabar, berjiwa rambo walaupun berbadan cekeding..…takpe aku sahut gak cabaran Tipah tu dengan citer ‘Seven’ aku sendiri….grrrrrr!!!!!!!

Seven Weird Characters

1. Aku sebenarnya cukup pendendam orangnya. Selalunya kalau aku dah rasa sakit hati walaupun pasal benda yang orang lain anggap kecik sekalipun, aku mampu simpan dendam tu bertahun-tahun lamanya. Selalunya rasa marah dan benci aku ni, takkan aku tunjukkan pada orang yang aku dendam sampai lah masa aku dapat peluang yang betul2 baik untuk aku kenakan orang yang aku benci tu.

2. Aku paling tak suka berhutang, melainkan kalau aku dah betul2 terpaksa melakukannya. Bukan le niat aku nak berlagak bila citer benda gini. Cuma bila aku berhutang, selalunya aku teringat derita yang terpaksa bapak aku tanggung suatu masa dulu bila dia terpaksa berhutang sana-sini lepas dia ambik keputusan berenti keje dan bukak bisnes sendiri. Memang susah tul kehidupan keluarga aku masa tu. Pendekata cam citer ‘bersamamu’ kat TV3 tu. So bila dah besar gini aku seboleh2nya cuba mengelak dari berhutang ngan sesapa. Benci tul aku, bila rasa... penat2 keje cari duit, pástu duit yang kita dapat tu lak akan jadik hak orang lain tanpa kerelaan kita.

3. Aku teringin sangat nak buang sikap pendiam aku ni jauh2. Heran tul aku, kenapa la aku tak boleh jadik peramah macam orang lain dan kenapa la berat sangat aku nak bukak mulut untuk bersembang ngan orang lain. Kekadang tu dalam hati, aku teringin sangat nak beramah mesra ngan orang, ngan sedara Mara atau kenal dengan lebih rapat ngan orang2 disekliling aku dan teringin sebenarnya nak ada kawan2 yang ramai. Tapi ntah napa kekadang terasa cam mulut aku ni..bagaikan dikunci je.....hulung..hulung haya hun hak hajin hehakap hacam hawak..arghhhhh..

4. Aku benci tul dengan perangai pelik aku ni yang kekadang tu tak pandai nak menzahirkan apa yang tersimpan dalam hati aku. Geram tul aku ngan diri aku sendiri bila lain yang tersimpan dalam hati, lain pulak ucapan yang akan terkeluar dari mulut aku. Benci yang aku rasa, suka plak yang akan aku sebut. Perlu sangat ke aku sibuk2 nak jaga perasaan orang lain tanpa pikirkan perasaan aku sendiri? Ada ke orang yang berperangai camgini dalam dunia ni?

5. Masa aku kecik-kecik umur 6-7 tahun dulu, aku suka sangat kemam duit dalam mulut dan kekadang tu terus je tertelan duit tu. Aku rasa le kan, agaknya kalau di’operate’ perut aku ni, senang2 je korang leh terjumpa duit dua tiga hinggit gamaknya. Bila dah besar gini risau gak kalau ada apa2 effect dalam perut aku tapi tak pelah mungkin duit2 tu leh supply zat besi pada badan aku kot..hehee

6. Aku sendiri pun tak paham kenapa aku lebih senang dok menyendiri dari bercampur ngan orang lain. Susah tul aku rasa nak ubah perangai aku yang satu ni, sampai satu tahap ramai orang kat opis aku ni ingat aku sombong padahal aku bukan la cam gitu. Punya la suka dok menyendiri, sampaikan aku terpaksa ngaku kat kengkawan aku yang Mid Valley tu pun aku tak penah gi walaupun nama je aku ni dah lama dok kat KL nih.....hiiii maluuuuuu...***tutup muka ngan kibod***

7. Kekadang aku terasa susah tul nak terima hakikat, bilamana ramai opismate aku cakap, aku ni terlampau berhati2 sangat bila buat keputusan pasal keje opis. Aku tau dorang mungkin tak leh terima sikap aku yang tak suka buat keje yang mencabar kalau tak cukup teliti perancangannya. Ntah la, pelik sangatkah ke aku bila terlalu berhati2? Salah ke aku bersikap cam gini? Mungkin jugak pengalaman mengharungi kegagalan hidup aku dulu dah banyak mengajar aku supaya lebih berhati2 bila buat sesuatu. Tapi kenapa ada sesetengah orang masih tak leh terima niat baik aku? Adakah aku jenis terlalu memaksa, takut tanggung risiko..? Iskk...


Seven Things I Never Share With My Family

1. Walaupun aku sekarang ni dah besar panjang tapi aku masih simpan lagi rasa sedih bila mengenangkan buku komik yang penah aku lukis masa kecik2 dulu dikoyakkan dek mak aku. Katanya dia tak suka ngan hobi melukis aku tu sebab takut aku malas baca buku dan tak buat keje sekolah cam bebudak lain.

2. Bila dah besar gini baru aku tau, tulang putih yang aku nampak kat lengan aku bila aku terjatuh dari basikal BMX aku dulu, dipanggil tulang rawan. Aku ingatkan tu cuma luka biasa je sebab aku takde la rasa sakit sangat. Rupanya baru le aku tau, tulang rawan tu le yang menyokong pengerakan sendi manusia. Ee..takutnya….

3. Masa aku sekolah darjah 4 dulu,aku dah ada bisnes aku dah ada bisnes sendiri. Bisnes…jual batu kristal yang aku kutip dari tepi bukit rumah aku. Aku jual 20 sen je sebijik. Laku giler weh..ramai kengkawan aku beli batu kristal aku bila aku cakap batu tu batu berlian. Bila dah besar gini, baru le aku tau..batu tu bukannya berlian..hehehehe.. tak sangka ramai lak yang percaya ngan kelentong aku dulu.

4. Masa aku keje kat MARA dulu, tak sangka betul rupanya aku keje satu bangunan ngan kakak angkat aku waktu sekolah menengah dulu. Nyesal betul aku tak cakap kat kakak angkat aku tu , yang aku teringin nak jadik kan dia awek aku. Masa aku baru nak kasi hint2 dengan selambanya dia cakap ‘lor napa zani tak kasi tau awal2..’…aiyakk… rupanya selama ni dia pun minat gak kat aku…arghhh ruginyerr…

5. Pas sekolah dulu aku sanggup tidor atas bangku panjang kat Jeti Feri Penang semata2 nak jumpa awek pertama aku, yang aku dok sayang sangat2. Punya la rindu, sampai termimpi2 kat dia, penyudahnya tak lama pas tu baru le aku tau, yang pengorbanan aku tu tak membawa apa2 makna pada dia…huk huk huk !

6. Aku tak tau ntah setan apa yang dah masuk dalam badan dulu, sampaikan aku begitu berani jumpa dan marah kat GM tempat aku keje dulu. Walhal aku sebenarnya bukannya sorang yang berani. Alangkan staf2 lain yang lebih senior dari aku pun semua gerun ngan dia nikan plak aku. Pandai2 je marah kat big boss yang dah sah2 berpangkat besar tu. Gamaknya kalau la masih keje kat tempat yang sama dan rasa marah tu pun datang lagi, aku rasa tak sanggup nak gi jumpa dia untuk kali kedua…eeee…takutttt…

7. Masa aku buat medical check-up kat Hospital Gleneagle dulu, doktor hospital tu penah cakap yang satu hari nanti aku akan mengalami sakit sendi terutamanya pada tangan. Betul ke gitu..sebab aku takde rasa apa2 pun sekarang ? Kata boss aku yang review medical report aku tu…’alah menda gitu kadangnya bukan leh caya ngat’. Betul ke ? Cakap sapa aku nak dengar ni ?

P/S: Aiyohh..banyaknya rahsia aku dah pecah ni... Ni semua Tipah le punya pasall....eeee...malunyerrr...OFF PC! OFF HP!!! ***lariiiiiii*****